DERS TANITIM BİLGİLERİ


Dersin Adı
Oyun Tasarımı
Kodu
Yarıyıl
Teori
(saat/hafta)
Uygulama/Lab
(saat/hafta)
Yerel Kredi
AKTS
VCD 300
Güz/Bahar
2
2
3
4
Ön-Koşul(lar)
Yok
Dersin Dili
İngilizce
Dersin Türü
Seçmeli
Dersin Düzeyi
Lisans
Dersin Veriliş Şekli -
Dersin Öğretim Yöntem ve Teknikleri
Dersin Koordinatörü -
Öğretim Eleman(lar)ı -
Yardımcı(ları) -
Dersin Amacı Dijital,interaktif oyunları,günümüzün medya ortamında kullanıldığı alanlarda,farklı görsel çeşitlemesiyle açıklayıp,mühendislerin kodlamasına hazır, prodüksiyon öncesi görsel sürecini öğretmeyi amaçlamaktadır
Öğrenme Çıktıları Bu dersi başarıyla tamamlayabilen öğrenciler;
  • Kavramsal çizim tekniklerini uygulayabilecektir
  • 3. boyut platformuna kavram çizimlerini aktarabilecektir.
  • 3. boyutta temel modelleme tekniklerini tasarlayabilecektir.
  • Modelleri bilgisayar oyunu illüstrasyonlarına göre manipüle edebilecektir.
  • 3 boyut modellerine doku, ışık ve ortamlar ekleyebilecektir.
Ders Tanımı Bu derste öğrencilerin geleneksel güzel sanatlar yeteneklerinin , dijital ortamda kullanmaları ve oluşturulan görselleri bilgisayar oyunu tasarımları haline getirmeleri sağlanacaktır.
Dersin İlişkili Olduğu Sürdürülebilir Kalkınma Amaçları

 



Dersin Kategorisi

Temel Ders
Uzmanlık/Alan Dersleri
X
Destek Dersleri
İletişim ve Yönetim Becerileri Dersleri
Aktarılabilir Beceri Dersleri

 

HAFTALIK KONULAR VE İLGİLİ ÖN HAZIRLIK ÇALIŞMALARI

Hafta Konular Ön Hazırlık
1 Bilgisayar oyunlarının tarihinin ve teorisinin anlatımı Yok
2 Canlı çizim teknikleri.Karakter,obje ve mekan çizimlerini grafikselleştirme Yok
3 Çizim ve tasarımları dijital ortama aktarış.Ayrıca bilgisayarda çizim ve renkleme. Yok
4 Oyun hikayesini storyboard haline getirme. Yok
5 2 boyutlu çizimleri dijital ortama aktarış.2 boyutlu animasyon programında uygulamalar. Yok
6 Flash programı kullanarak web için interaktif oyunlar üretmek. Yok
7 Aftereffects programı kullanarak oyun animasyonları oluşturma Yok
8 After effects programındaki animasyonları geliştirme,manipüle etme,oyun haline getirme. Yok
9 Web için çok kullanıcılı oyun üretme ve düzenleme Yok
10 Flash ve After Effects programlarının birlikte kullanımı.Dijital efektler ekleme.Mixed media görünümlü oyunlar üretme. Yok
11 3D bilgisayar ortamına geçiş.Karakter ve mekan modelleme teknikleri. Yok
12 3 boyutlu tasarımlara ışık ve doku ekleme.Kamera hareketleri ekleme Yok
13 Üretilmiş oyunlara buton ekleme Yok
14 Projelerin final versiyonlarını tamamlamak Yok
15 Sene sonu projesi teslimi Sunumlar
16 Dönemin gözden geçirilmesi  
Ders Kitabı Ders dışında proje çalışmalarının devam etmesi
Önerilen Okumalar/Materyaller Yok

 

DEĞERLENDİRME ÖLÇÜTLERİ

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Katkı Payı %
Katılım
Laboratuvar / Uygulama
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
40
Proje
1
40
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınav
Final Sınavı
1
20
Toplam

Yarıyıl İçi Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
60
Yarıyıl Sonu Aktivitelerin Başarı Notuna Katkısı
40
Toplam

AKTS / İŞ YÜKÜ TABLOSU

Yarıyıl Aktiviteleri Sayı Süre (Saat) İş Yükü
Teorik Ders Saati
(Sınav haftası dahildir: 16 x teorik ders saati)
16
2
32
Laboratuvar / Uygulama Ders Saati
(Sınav haftası dahildir. 16 x uygulama/lab ders saati)
16
Sınıf Dışı Ders Çalışması
16
2
32
Arazi Çalışması
Küçük Sınav / Stüdyo Kritiği
Portfolyo
Ödev
Sunum / Jüri Önünde Sunum
1
8
Proje
1
32
Seminer/Çalıştay
Sözlü Sınav
Ara Sınavlar
Final Sınavı
1
4
    Toplam
108

 

DERSİN ÖĞRENME ÇIKTILARININ PROGRAM YETERLİLİKLERİ İLE İLİŞKİSİ

#
Program Yeterlilikleri / Çıktıları
* Katkı Düzeyi
1
2
3
4
5
1

Fiziksel ve dijital mecralarda, temel tasarım prensiplerini uygulayarak görsel anlatılar ve mesajlar kurgular.

X
2

Çeşitli tasarım metodlarını kullanarak karmaşık problemleri çözer.

X
3

Yaratıcı yönetmenlik/sanat yönetmenliği yapar.

X
4

Görsel İletişim Tasarımı alanında edindiği ileri düzeydeki kuramsal ve uygulamalı bilgileri kullanır.

X
5

Estetik ve etkili tasarım çözümlerini geliştirmekte sosyal ve etik farkındalık içerisinde davranır, bireysel ve kolektif düzeyde sorumluluk alır.

X
6

Görsel İletişim Tasarımı alanında dünyada ve Türkiye’deki gelişmeleri yakından inceleyerek bunları yorumlar ve değerlendirebilir.

X
7

Durağan ve hareketli görüntüleri üretmek/düzenlemek konusunda ileri düzeyde bilgi ve deneyime sahip olur.

X
8

İlgili yazılım, mecra ve iletişim teknolojilerini ileri düzeyde kullanır.

X
9

Eleştirel düşünme ve bu düşünme şeklini tasarım çalışmalarına aktarma becerilerini edinir.

X
10

Alanında kendi kendini sürekli yenileme ve eğitme inisiyatifini üstlenir, yaşam boyu öğrenme yaklaşımı geliştirir.

X
11

Bir yabancı dili kullanarak görsel iletişim tasarımı ile ilgili bilgi toplar ve meslektaşları ile iletişim kurar. ("European Language Portfolio Global Scale", Level B1)

X
12

İkinci yabancı dili orta düzeyde kullanır.

13

İnsanlık tarihi boyunca oluşan bilgi birikimini uzmanlık alanıyla ilişkilendirir.

X

*1 Lowest, 2 Low, 3 Average, 4 High, 5 Highest